JENNAH IS NU DUIDELIJK DRACHTIG

JENNAH IS NU DUIDELIJK DRACHTIG

Sinds zaterdag hoef ik me helemaal niet meer af te vragen of Jennah drachtig is of niet want het is nu duidelijk te zien. Haar tepels zijn veel donkerder roze geworden en haar buiklijn begint naar beneden te komen en haar taille is niet meer zo slank.

023 Jennah heeft zich anderhalve week helemaal niet lekker gevoeld, ze was duidelijk misselijk en wilde vroeg in de morgen nog geen blik op haar eten werpen. En pas laat in de avond begon ze te eten maar echt niet met veel enthousiasme.

De maaltijdxa0 ’s morgen laat ze nog steeds staan maar ze krijgt nu 2 keer eten vroeg en laat in de avond. En dan eet ze redelijk goed. Ook kijkt ze weer wat fitter uit haar oogjes en is weer wat vrolijker en daar ben ik wel erg blij mee hoor want zo’n zielig hoopje dat is me toch ook wat hoor. Natuurlijk heb ik de boeken die ik over dit onderwerp in de kast heb staan er maar weer eens op nageslagen want het is al weer 2 1/2 jaar geleden dat Aysha haar nestje kreeg.

De komende tijd ga ik wat nieuwe dingen aanschaffen voor de puppytijd. Want al doende leert men en zo blijken sommige dingen helemaal niet zo handig of zelfs gevaarlijk te zijn in de praktijk.

Zo is onze Coen toen hij nog klein was in de puppyren geklommen en daarna met zijn achterpoot erdoor geschoten en naar beneden gevallen. Dat had een harde gil tot gevolg en een pup die een hele tijd niet op die poot wilde lopen. Daar kwamen een paar dierenarts bezoeken aan te pas en pas na een paar weken ging Coen weer normaal op dat pootje lopen. PPPPFFFFt dan maak je je wel zorgen hoor.

Om dat te voorkomen moeten we of de puppyren aanpassen of maar meteen een nieuwe kopen waarbij het ook van die ondernemende typjes niet lukt om er in te klimmen. Ook wil ik wel zo’n handige warmteplaat hebben die je in de werpkist legt en de puppies dus altijd een warme plek hebben om naar toe te kruipen of hun moeder er nou bij is of niet. Dan hoef ik niet meer in de weer met warme kruiken en hoef ik het huis ook niet meer zo warm te stoken want dat vind ik zelf niet zo fijn.

Jennah deze keer zonder hoofd maar met extra buik!!!

013 Verder moet er puppyvoer in huis komen want vanaf de 6e week is dat nodig voor Jennah en later voor de puppies natuurlijk. Zo heb ik nog wel wat dingetje op mijn lijstje staan. Het is erg leuk om met de voorbereidingen van het nestje bezig te zijn. Zo lang duurt het allemaal niet meer want we zitten al weer op de helft!!

Plaats een reactie